2010/02/17

Heartagram Day Euro Rock Radio interview

On 13th February was Heartagram Day and on that occasion Kelly from Euro Rock Radio made another great interview with Ville Valo, at that time in London after Berlin Secret Show.
You can download interview at Euro Rock Radio page, the Slovak translation of interview is below (it almost killed me... :)

13. februára bol Heartagram deň a pri tej príležitosti urobila Kelly z Euro Rock rádia ďalší skvelý rozhovor s Ville Valo, v tom čase nachádzajúcim sa v Londýne po tajnom berlínskom koncerte.
Rozhovor si môžete stiahnuť na stránke Euro Rock rádia, slovenský preklad je nižšie (takmer ma zabil... :)

PS: ak sa vám bude zdať kostrbatý, sorry, je po polnoci, som unavená a cez slzy smiechu som pár krát nevidela a nepočula


Kelly (K): Hudbe dáme teraz prestávku, lebo na linke máme nášho hosťa, Ville...
Ville (V): Ahojte, ahojte, ahojte...
Chcel som aby si si v prvej sekunde myslela že som Gas, ale neviem tak dobre napodobniť ten jeho americko – švédsky prízvuk.
K: Má americko-švédsky prízvuk?
V: Áno má, narodil sa v Eski, vo Švédsku a ešte stále používa ten smiešny prízvuk, nie smiešny v zlom zmysle, ale zábavný.
K: Zábavný, ok,..... ďakujeme že si tu, práve si dorazil do Londýna a určite si šialene zaneprázdnený, a našiel si si čas na našu šou, to je...milé...
V: Na druhej strane ja som šialený, takže vieš... a potom, vieš, je to pocta a potešenie.
K: Ďakujeme veľmi pekne.
Som si istá, že si pravdepodobne unavený, takže sa budem snažiť nevziať ti príliš veľa času, posledný krát čo sme spolu hovorili...
V: No áno, keď ma budeš počuť chrápať, tak pravdepodobne vtedy bude čas skončiť (smiech)
(Smiech) K: Bolo celkom ťažké tento krát pripraviť otázky, pretože si urobil toľko veľa rozhovorov, a ja sa nechcem pýtať tie isté veci, stále a stále dookola.
V: Jasne.
K: Ale myslím si že som na nejaké prišla. Sľubujem, že sa ťa nebudem pýtať na rehabilitáciu, keďže sa zdá, že tak každý robí (smiech).
V: Vieš, je to trocha divné, ako rozumiem, že to môže byť pre tlač tak trocha extra navrch ako hovoriť len o hudbe.
K: Ale predsa už je to nejaký čas.
V: Nemusí to dávať zmysel....
K: Tak dúfam, že sme prišli na nejaké iné veci na rozhovor...
V: Uvidíme, čo sa stane.
K: A fanúšikovia taktiež poslali niekoľko otázok.
V: Cool, milé...
K: A taktiež sa ťa nebudem pýtať na dievča o ktorom je album a bla bla bla...
V: ok, ok,...(niečo nezrozumiteľné)
K: Ha?
V: Len, že je to pre mňa v poriadku, keď trváš na tom, nepýtať sa na to.
Pýtaj sa ale na čo chceš, je to v poriadku.
K: Nuž, každý chce aby som sa to opýtala, ale neviem, niektoré súkromné veci by mali súkromnými ostať, takže...
V: Je dobré nechať predstavivosť nech spraví svoju prácu, a nie je to tak jednoduché, keď píšeš pieseň, tak to nie je nutne o jednom dni, nie je to ako stránka denníka, konkrétne tri veci ktoré sa stali počas jedného konkrétneho dňa, je to množstvo zmiešaných emócií a ja si myslím že také sú aj vzťahy... a dúfam že to dodáva albumu hĺbku, robí ho zaujímavým pre mňa, pretože môžeš vidieť, pozitívne veci cez rôzne druhy šošoviek, to je to čo mne očarúva...vieš...je ľahké ma očariť...
K: Nuž...ja milujem Screamworks
V: Dobre
K: Je fantastický, a vždy...ľudia sa ma stále pýtajú, ktorý albume je môj najobľúbenejší a nikdy som nebola schopná jeden určiť, ale myslím že teraz mám najobľúbenejší.
V: To je dobre, to je...vieš, čo na to povedať, ešte stále som naň extrémne hrdý, som rád, že všetky piesne tak dobre šli naživo včera, veľa ľudí, totiž album bol vydaný v Nemecku len včera, nepoznali piesne až tak dobre, ale hrali sme St. Valentine, Katherine Wheel, Disarm Me With Your Loneliness, Heartkiller a Scared To death a skutočne veľmi dobre fungovali s ostatnými piesňami, vieš, nikdy to nemôžeš dopredu vedieť, to je jedna z vecí, ktorá je ako gamblovanie a som veľmi rád, že tak dobre fungovali, skupina bola nadšená a Linde bol včera vo veľmi dobre forme a hral veľmi veľmi dobre...
K: Áno, spomenul si v nejakom inom rozhovore, že celá jeho ruka počas nahrávania opuchla...
V: To bolo len raz, nevieme čo sa vlastne stalo, viem, že v Kalifornii môžu byť tí pavúci na rôznych miestach, a vo Fínsku máme pavúky, ale málo z nich je jedovatých a myslím si, že to musel byť jeden z týchto, nejaký hmyz alebo čo lebo jeho ruka proste celá opuchla a musel držať ruku nad srdcom...bral ružové tabletky pár dní a potom bol v tip top forme, ako nebol to veľký problém len proste, len to znamenalo, že by sa necítil príjemne nahrávajúc na album, nechceli sme aby sa viac trápil viac ako zvyčajne.
K: Hrali ste včera v Berlíne. Šlo všetko ok?
V: Áno áno, bolo to sladké, niečo ako klub počas Venus Doom tour, malý klub - Colubia klub, intímne, vieš, bolo to fajn, nevedel som čo čakať ale neosral, neobšťal som si moje trenky a pamätal som si texty...
K: Je vždy dobré si pamätať texty...
V: Vieš, to je ľahšie povedané ako urobené, je to trocha vtipné, bol som tak zaneprázdnený promo akciami pre nový album, že som neskúšal s kapelou dva mesiace, spieval som si tie piesne doma, ale skutočne som ich nehral spolu s chlapcami takže to bola vypätá situácia v tom momente, ale koncert bol fun, ako, potrebuje to nejaký čas, kým sa stane automatické, kým sa stroj zabehne...
K: Máte koncert zajtra, v Londýne, čo ťa donútilo rozhodnúť sa spraviť šou na Valentína?
V: Ja si myslím, že je dobré hrať na Valentína, je to dobrý zvyk, myslím, že by sme v tom mali pokračovať, uhm, pôvodne sme chceli, aby vyšiel album na Valentína, ale je to nedeľa, takže to nie je zrovna dobrý termín na vydanie albumu a ..., ale úprimne, ja neviem, stanovili sme si ten koncert pravdepodobne pred 6 mesiacmi,alebo 4 mesiace dozadu, vedeli sme, že budeme mať album v rukách, že by sme mohli spraviť nejakú špeciálnu malú vec, a taktiež skutočnosť, že nemôžeme byť v tom istom čase na celom svete, urobíme tieto malé akcie predtým ako pôjdeme do Austrálie, malú UK tour a potom nejaké možnosti v Európe predtým ako pôjdeme za oceán.
K: Na to sa riadne tešíme.
V:Taktiež my. Je to skutočne veľmi dobré, ale vieš, album je len teraz vonka, takže neviem ako sa umiestni v hitparádach, či sa bude páčiť, chce to čas a hlavne počas turné je zodpovedné vedieť , ktorá pieseň sa publiku páči, ktorú by chceli počuť, takže bude treba tak 10, 20 koncertov dostať sa do atmosféry a potom uvidíme kde sme.
K: Budete mať tri otváracie kapely počas turné v USA, ľudia sa pýtajú, tri kapely je veľa, ako teda očakávate, že bude vaše vystúpenie trvať?
V: Nuž, vec je v tom, že som hovoril to isté, že tri kapely je veľa, ale náš booking agent povedal, že nie, že je to v štátoch bežné, na čo sme my povedali že „OK“, nemali sme s čím by sme mohli porovnať a je fajn mať zahrievací koncert... a mám rád Dommin , mám rád ich štýl, nevidel som ich ešte naživo...
K: Ja som ich videla so 69 eyes.
V: Cool, ja mám rád skutočnosť, že sú bez hanby (nerozumela som)...sú cool v tom najpozitívnejšom zmysle, uletení, je fajn mať novú skupinu, zbožňujem
A potom nikdy som ich predtým nestretol, takže to bude zaujímavé, videl som niekoľko prvých koncertov v Európe s Evanescence, uvidíme ako to bude....ale aby som odpovedal na tvoju otázku...koľko budeme hrať, hodinu a pol, no s novými piesňami ktoré sú kratšie, takže budeme môcť hrať všetky v kratšom čase. Lebo minulé turné sme hrali hodinu a pol, ale ak si spomínaš, 16 minút z toho bol Sleepwalking Past Hope, takže uvidíme, čo sa stane, domyslíme to , chceme spraviť každú noc čo najviac pestrou ako to len bude možné...
K: Plánujete pridať nejaké staršie piesne, ktoré ste už nejakú dobu nehrali späť do setlistu, nejaké čo by lepšie spolupracovali so Screamworks?
V: Ehm, nepamätám si, hrali sme Bury Me Deep Inside Your Heart na Helldone v Helsinkách počas nového roka, máme niekoľko vecí, ktoré sme nehrali dlho a potrebujeme ich precvičiť, pridali sme Love In Cold Blood do setlistu, rockovú verziu z Venus Doom, nikdy sme ju naživo nehrali, ale hlavne sme robili, bolo skúšanie takmer 90 percent nového albumu, zahráme takmer všetky piesne, takže uvidíme, aké sú očakávania ľudí, uvidíme ktorá skladba začne akoby sama žiť, čo sa zvyčajne stáva, ľudia zvyčajne vedia odspievať jednu viac než iné, takže to bude možnosť tiež zaradiť to do setlistu.
K: A plánujete aj nejaké letné festivaly, viete už ktoré teraz?
V: Vlastne zajtra večer sa stretávame s európskym booking manažérom, takže budeme o tom hovoriť, je to vlastne 10 víkendov rôznych festivalov, takže samozrejme chceli by sme tie najväčšie a najlepšie, a také čo by boli hudobne najviac vhodné pre našu skupinu, je to ťažko povedať, je ešte otázne, či nás budú chcieť, to je tá pravá otázka,uvidíme, ale dôležitým faktom je taktiež ako bude verejnosť reagovať na nový album, ak sa bude novému albumu dariť, tak si myslím, že to bude aj znamenať väčší záujem organizátorov festivalov v tom okolí, ako v prípade, že by album bol prepadák.
K: Ja si myslím, že to určite nebude prepadák.
V: Nikdy nemôžeš vedieť...
K. Nuž, čo som videla, vo Fínsku sa stal album už zlatým, podľa toho čo sme videli na nete.
V: Neviem, ono to nie je skutočne predané, len odoslané, to že je to odoslané neznamená nič, ako, znamená to, že obchody veria v silu predaja, ak budeme hovoriť v obchodnej terminológii, ale potom ho stále môžu vrátiť, pokiaľ sa nepredajú, takže nerád by som hovoril o predaji na zlatú platňu, pokým to skutočne nebude na zlatú platňu predané, lebo poznám ľudí, ktorí už oslavovali a veľa CD boli vrátených späť do nahrávacej spoločnosti niekoľko dní potom, takže to by som nepovažoval za najväčším sklamaním v živote muzikanta.
K: Ale taktiež dobre sa mu darí na iTunes hitparádach, myslím, že je to číslo 3 v Austrálii, 3 v Nemecku, ...
V: To je šialené, proste šialené...
K: Číslo 8 v US podľa nejakej hitparády.
V: Áno, je to len čudné, uvidíme čo hitparády povedia budúci týždeň, a vieš, to je jedna z vecí, Venus Doom nebol tak predávaným albumom, takže to môže chvíľu trvať, kým ľudia sa vrátia späť ku skupine, lebo očividne...sme mali to potešenie zabávať veľmi lojálnych fanatikov, ľudí, ...ale taktiež veľa ľudí ktorí až tak veľa o našej hudbe nevedeli, tí bežní.
K: Čo viem posúdiť, v US sa zdá byť veľa hraný v rádiách, očividne viac ako Venus Doom, my to veľa hráme (smiech)
V: Vieš to je jedna z vecí, ktorú nedokážeme kontrolovať, vždy sme radi, keď sa niečo v rádiu hrá, z ktoréhokoľvek albumu, je to fantastické a skvelé, ako veríme v to najlepšie, ale okrem toho čo sme spravili v podstate nemáme čo iné spraviť ako robiť koncerty čo najlepšie ako dokážeme.
K: Áno, pravda. A teraz všetci ľudia v street teamoch preberajú žezlo a musia spropagovať album čo najviac.
V: Myslím si že títo ľudia proste robia skvelú prácu, nemôžeme im povedať nie.
K: Keď vychádzal Venus Doom, unikol na internete, nejaký čas pred vydaním...
V: Niekoľko týždňov pred...
K: Áno, bolo to niekoľko týždňov, Screamworks sa podarilo takmer udržať ten dátum kým unikol
V: Čo je skutočne divné...
K: Áno, bola som prekvapená.
V: Ja tiež, pretože je to... keď tlačiareň tlačí CD je to von, v 90 percentách zvyčajne chce niekto na tom zarobiť, proste predať novinky na čiernom trhu a som veľmi prekvapený, že tentokrát sa to nestalo, ale môže to byť aj tým, že sme spravili tieto špeciálne videá St. Valentine a Shatter me with hope a potom sme album dali na MySpace, viac či menej akoby späť v dobe 80.rokov, keď som nemal prachy na to kúpiť si album a proste najskôr som si ho chcel vypočuť či sa mi bude páčiť a potom spraviť rozhodnutie...
K: Robila som to isté.
V: Áno, myslím že to každý viac menej robil, takže to bola dobrá príležitosť pre ľudí, lebo keď si môžeš vypočuť len 30 sekúnd, nemôžeš si spraviť vôbec obraz o tom aké to celé bude, takže myslím, že všetky tieto malé veci umožnili ľudom ľahšie...rozhodnutie či sa im album páči alebo nie, minimálne nejaký názor.
K: Viem, že niektorí ľudia po vypočutí tých 30 sekúnd na amazone, si mysleli že je to popovejšie, oproti Venus Doom očividne, ...
V: Pre mňa je to rockovejšie, je to rock ako The Cult, ak si myslíš..., je plný rocku, myslím že najviac rockový album aký sme spravili, v takom duchu 80rokov, je to taký party album viac či menej
K: Takže vypočuli si 30 sekúnd a zdalo sa im to moc popové a potom videli video ako St. Valentine a povedali „o bože, toto je vynikajúce, nie to to čo som si myslela že bude“ takže si myslím, že to bol skutočne dobrý nápad, a keď už o tom hovoríme, máte nejaké ďalšie videá? Pre ďalšie skladby?
V: Pracujeme na tom, je to len..., ja dúfam, že skôr či neskôr, každá pieseň bude mať svoje malé špeciálne video, no a to je môj plán, ale trvá to dlhšie ako sme si možno mysleli...vieš, je to zmluva ... hlavne keď cestujeme hore dole a podobne takže fyzicky zostrihávať a upravovať farebnosť, je potrebných veľa rozhodnutí okolo toho ako to bude vyzerať.. prezentovať skupinu viac v duchu David Lynch... pokiaľ chceš spraviť pravé komerčné video, tak to nemôžeš spraviť, Madonna si to môže dovoliť urobiť, môže fajčiť, mať v ňom zbrane a podobne..., ale sú tam isté hranice, takže je fajn nemať obmedzenia, zamerať sa na vizuálnu stránku ktorá bude v súlade s hudobnou stránkou. ...takže budem zvažovať čo bude ďalšie...
K: Viete čo bude ďalší singel?
V: Ja dúfam, že to bude Scared To Death, chcel som, aby to bol prvý singel, lebo si myslím, že je to jedna z najsilnejších piesní, pokiaľ nemyslíš na skupinu HIM, ale na pieseň ako takú, je to priama pieseň, ale text je taký „pravý orechový“ (how the hell translate cookey??) v takom nadnesenom zmysle som bol osvietený a podobne... takže niečo navrch HIM... som hrdý na tú pieseň, myslím, že by to bola fajn skladba na vypočutie, medzi kýmkoľvek, či už popovou vecou ako napr. Lady Gaga.
K: Správne
V: Uvidíme ako to dopadne.
K: Mimochodom ja milujem akustickú verziu tej skladby...
Koho bol nápad na akustický album Baudelaire In Braille, som veľký fanúšik akustických záležitostí.
V: Nebolo to robené so zámerom vysokej kvality,technicky, v podstate sme najskôr hovorili o špeciálnej edícii, alebo špeciálnom obale preň, nejaké extra skladby a potom som mal tú úžasnú myšlienku, že spravím celý album, v tom istom poradí skladieb akusticky v mojej spálni, takže to som spravil. A bolo to celkom vtipné, lebo som mal byť na turné po Európe v rámci promo nového albumu, ale ochorel som, mal som horúčku, takže toto je výsledok horúčky, a som to proste len ja, spravil som skladbu, dve skladby za deň, pracoval som na tom do tretej rána, určitým spôsobom to bola hlboká umelecká práca, prerobiť skladby albumu do pompéznej podoby a bolo pekné ich roztrhať na jednotlivé časti...a hlavne preto, že album bol nahrávaný v Kalifornii bolo fajn byť späť doma v chladnom Fínsku a keď už bol album hotový, proste sedieť doma s akustickou gitarou a čakať ako sa skladba podarí, bez nejakého špeciálneho upravovania alebo dopĺňania...a taktiež je to zaujímavé porovnanie pre poslucháča, dáva možnosť vidieť ako taká skladba vyzerá na začiatku. To je to ako začínam na piesni pracovať. A ako tie skladby zničím tým spôsobom. V podstate je to veľmi zaujímavý kruh.
K: Je to absolútne fantastické. Zbieram všetky akustické verzie, ktoré som dokázala nájsť, ktoré ste spravili, takže keď som sa dozvedela že bude celé CD bola som ako „o môj Bože!“
V: To je milé. Je to podnetné a veľmi odlišné. Je to pre ľudí, ktorí to chcú počuť, a tí čo nie, je to v poriadku, nezlomí mi to srdce, tá skutočnosť.
K: Teraz jedna z mailových otázok od Duffy, je nejaká šanca na unplugged koncerty.
V: Oh nie, vieš, o tomto hovoríme roky a roky. Ale zvyčajne to chce pre-aranžovať všetky skladby, čo berie obrovské množstvo času. Pravdepodobne si spomínaš na umplugged čo robilo MTV, kde hrali presne to isté, len bez nástrojov, ktoré museli byť zapojené. Takže hrali veci založené na elektronike akustickými gitarami, takže to bolo také polovičato akustické, resp. polovičato neakustické. V podstate boli plugged, bicie, takže to bolo istým spôsobom divné. Vzalo by nás to do iného extrému. V našom prípade. A ja si vychutnávam pracovať na akustických veciach sám, je to proste len o mne v miestnosti a je to aj dobré prekvapenie pre chalanov. Môžem hrať na klávesoch na ktorých v podstate neviem hrať, je to proste milé.
K: Ďalšia emailová otázka od Leily, a viem že toto už raz bolo položené, ale neodpovedal si v tom čase. V skladbe Shatter Me With Hope vo verši „Turn the page to 43“, každý umiera vedieť na akú knihu si sa odkazoval.
V: No...nuž....Dúfam, že neumierajú v doslova.
K: Nie, ale hlavne na fórach.
V: To je dobre, je dobré keď takéto špekulácie žijú. A myslím si že môžeš otvoriť hocijakú knihu na strane 43 a nechať to na predstavivosť, skúšať, hľadať ako to pasuje ... ale pre mňa existuje veľmi špeciálna strana 43. Ale nie, chcem vidieť, či to niekto odhalí, lebo si myslím, že je to nemožné...teda nie nemožné....keď čítaš všetky texty, potom je možné odhaliť to, ťažké ale možné.
K: Takže vypíšeme súťaž...
V: Áno, kúpim... (niečo, bohviečo) Spravme súťaž... Ja som vyrastal na Fields of the Nephili, mám rád veci ktoré mi nedôjdu. To je omnoho zábavnejšie, ako napríklad so skorým Black Sabbath, ako Symptom of the Universe, a také skladby, je proste skvelé si vytvoriť svoj vlastný svet, minimálne to je to čo ja robím s hudbou a s dobrou poéziou, alebo knihou alebo hoci aj s dobrým filmom? Necháva to množstvo miesta pre vlastnú predstavivosť. Mám to rád, inak by to bolo moc informatívne ako „Nalistuj si stranu 43 neviem akej knihy“
K: Takže budem pokračovať v študovaní bookletu.
V: Môže sa spraviť zoznam a ak na to niekto príde, nie je to nemožné, vôbec, len si prečítajte texty a prídete na to...
K: Takže všetci, to tak spravia...
A taktiež so špeciálnou edíciou, myslím heartagram edíciou, ste vydali scream print „Saint Scream“ charakteru, obrázok...ehm, ako si sa preto rozhodol a ako si bol do toho angažovaný? Lebo som videla obrázky teba ako to fotografuješ po tom čo boli hotové.
V: Spravili sme prvý výtlačok 29, to bolo vtedy čo som sa stretol s Taylorom, geniálnym grafikom, v Two Rabbits štúdiu nad výtlačkami scream prints, snažili sa nájsť tú správnu kalibráciu farieb a tak... dosť sme sa s tým hrali...ja mám originálnu 29, čo je vlastne aktuálny obal albumu, čo sme oskenovali ako obal, ale potom som bol naneštastie dostatočne zaneprázdnený, takže tlač som fyzicky nerobil, ale chalani odviedli vynikajúcu prácu, nevedeli sme ako zmixovať farby, lebo sme dali sme na šťastné náhody, keď sa farby zmiešali cool spôsobom, a toto nedokážeš urobiť na počítači, možno dokážeš, ak stráviš za ním dostatok času, ale nie je to to isté, takže, páčila sa mi myšlienka, že možno budeme schopní spraviť toľko verzií, aby každá bola výnimočná, ako myslím že je to cool a iné.
K: Áno je to veľmi cool a sama mám jednu, a je neskutočná...
V: Milé, akej farby?
K: Je to niečo ako ružová, nie úplne ružová, niečo medzi ružovou a červenou, nedá sa presne určiť, neviem, je proste ružová ale nie úplne ružová...
V: Nie je zlý či dobrý spôsob použitia farieb, mne sa proste páči skutočnosť, že každý jeden je proste odlišný....
K: Je to naozaj cool a na heartagram.com meassage stránke každý uvádza obrázok tej svojej a je tam niečo ako slideshow, takže sa tam môžeš pozrieť a uvidíš ako sa vydarili
V: Milé, pozriem na to.
K: Je to veľmi cool a každý dostal skutočne úžasné, prekrásne farby.
V: To je milé, to je milé, chalani z Two Rabbits sú naozaj sú dobrí, idú s dobou, pohybujú sa na hranici medzi nadšením a mrzutosťou a aj pre nich to bolo dobrodružstvo, v umení je to skutočne zriedkavé, veľa ľudí berie samých seba príliž vážne, nie príliš ale dostatočne aby to bolo otravné.
K: Toto nás teda vedie k tomu, nebrať sa príliš vážne, Metal Hammer obálka, ako k tomu prišlo? Je to veľmi cool, mimochodom.
V: Nuž, keď si prečítaš credit na obálke, tak Alex Milas, editor časopisu, ma podporil, pomohol mi s textami,... je to dobrý kamarát a vzali sme si deň voľna a rozprávali sme....vedel som že film Tim Burtona má vychádzať v tom istom čase ako Metal Hammer a bolo by skvelé mať rovnaký obrázok v klobúku ako Johny Depp, niečo ako „vztýčený prostredník“ ako „čo do čerta je toto?“, myslené to bolo nejaká pocta, mám rád Johny Deppa, Brurtonovo veci, a celkovo to bol zábavný umelecký proces, nič vážne okolo toho ... a myslím že je to dobrá obálka... je iná a je niekedy dobré nechať pracovať kreatívnu stránku šialenca prevziať kontrolu nad svetom médií...vieš čo myslím, je milé robiť nejaké bláznivé veci z času na čas, nie keď je hlavným zámerom zarobiť prachy... (ešte niečo hovorí a celé to končí „jaba-da-hat“....treba počuť... nasmiala som sa snažiac sa zachytiť čo hovorí..ako sorry, nie som v stave to rozlúštiť. Inak, na toto slovíčko si stanovujem copyright, budem ho používať vždy keď nebudem vedieť rozlúsknuť čo hovorí :D ale keď to dáte do googlu v tvare „Jabba the Hutt“ pozrite sa čo nájdete :D:D:D)
K: Niekoľko ľudí sa pýtalo túto otázku, bolo množstvo promo obrázkov a booklet a tieto veci, všade si ty, a veľa ľudí sa pýta, ako je možné, že nie je viacej fotiek celej skupiny?
V: Nemáme také, ako najvtipnejšie je a je to fakt, že sme boli v L.A. a Gas po nahratí jeho bicích odišiel, takže skupina nebola na tom istom mieste v tom istom čase, takže sme nemali žiadne skupinové fotenie, ako mali sme malé v Helsinkách, ale to bolo až potom ako bol album už hotový... A potom znova, na jednej strane, jeden obrázok v bookletu má pre mňa špeciálny význam, pretože to je obrázok textu skladby, čo sa originálne nazývala Smother A Heart, The Foreboding Sense Of Impending Happiness, čo je písaná na druhej strane a neviem, proste je to vizuálne cool...a je to vtipné ako to znie, ale stálo by to desiatky tisíc dolárov, aby chalani prileteli z rôznych kútov sveta pre jednu fotku, občas sa to proste stane a záhadným spôsobom celá umelecká časť obalu, originálne tam mala byť jedna fotografia ale bolo to príliš prázdne a potom sme mali super fotenie s David Romerom, ale to je to čo ľudia nevidia....je to skvelý chlapík a všetko šlo tak dobre, v tak krátkom čase a potom opäť, vieš, nevidím skupinu len o mne nevyhnutne ale je fakt, že ak máš niekoľko krát niekoľko centimetrov tak to vždy vyzerá lepšie keď je tam jeden človek, je to viac výrazné ako piati...ako závisí od toho čo sú tí piati zač, ... a úprimne mali sme skvelé fotenie, ale všetci v tom čase už boli späť vo Fínsku, meniť plienky a podobne,....proste všetko šlo tak dobre že nemáme žiadne iné fotky, občas sa to stáva a určitým spôsobom je to zábavné. Takže to nebolo ako niečo super špekulatívne stretnutie so zámerom mať všade mňa. Je zvláštne že veľa ľudí si všimne práve toto.
K: Tiež som si niečo také myslela, ale ľudia proste hovorili, že nie je v poriadku, že nie sú iné fotky skupiny a bla bla bla...
V: Ako urobili sme niekoľko fotiek s chalanmi, ale myslím, že to bolo v decembri, čo album bol už v tlači a všetko už bolo hotové, a hlavne bolo to v Helsinkách takže, pôvodne som myslel, že si vytlačím na tričko obrázok s poslednými fotkami z pasov naň a že to budem mať na sebe, ale nemali sme dostatok času, rozmýšľal som nad spôsobom ako ich dostať na fotku, ale je to takto a ja som spokojný...
Credit ani nehovorí o menách členov skupiny, ani moje meno, nehovorí o tom kto spieva, ako jediná informácia je vizuálny dizajn, nakladateľstvo, a to nesie moje meno, lebo teraz proste stačí dať meno skupiny do google a nájdeš všetky informácie a myslím že je cool, že tam nie sú mená, veď prečo aj? Ak sa ti páči hudba, vždy si vieš zistiť kto ju robí...
K: To je pravda...Niektoré z fotiek ukazujú tvoje nové tetovania.
V: Pre mňa sú už staré.
K: Pre teba áno, ale pre všetkých ostatných sú nové a dostali sme niekoľko emailov, jeden z nich bol od Rusky menom Olga, máš istým spôsobom nový dizajn heartagramu na jednej strane chrbta a to vyvolalo u ľudí otázky prečo je nový dizajn a čo znamená?
V: Pracoval som na mercy fvcks a potom, asi mám príliš veľa času, takže som pracoval na rôznych symboloch a takých veciach a prišiel som s tým nápadom a pomyslel som si že najlepší spôsob ako na to uvrhnúť copyright a ako si to zapamätať je dať si to vytetovať na telo, originál som už niekde stratil, takže som sa stretol s jedným mojím kamošom v Helsinkách keď mal deň voľna, povedal som mu, sprav to teraz inak to zabudnem.... Rozmýšľal som, že to isté spravím s telefónnymi číslami a dátumami narodenín, a smery, kde je doľava a kde je doprava...(smiech)
K: Ok, myslím, že sú to všetky hlavné otázky...
V: To bolo rýchle.
K: Tak v porovnaní s tým že naposledy sme spolu hovorili viac než hodinu...Takže ďakujeme.
V: Come on! Ja ďakujem, za tvoj čas a za všetko. Úprimne som veľmi rád, že sa ti páči nový materiál, že dva roky práce neboli k ničomu...
K: Veľmi... to určite neboli. Myslím, že tomuto sa bude v US veľmi dariť.
V: To nikdy nevieš, svet hudby je bláznivý, takže najskôr s tým musíš byť sám spokojný, a my ako skupina sme spokojní, čo si myslím že je dobrý začiatok. Budeme to veľa hrať, takže hlavne musíme byť spokojní sami, takže som veľmi rád, že to včera v Berlíne bol skvelý koncert a to všetko...

No comments: