2010/02/08

Ville Finnish interview for Nelonen TV

Interview is in Finnish language, divided into two parts:
I.part of Nelonen interview
II.part of Nelonen interview
Big thanks is going to Sineresi for translation to english, slovak translation is below.

Rozhovor je vo fínskom jazyku, rozdelený na dve časti:
I.časť Nelonen rozhovoru
II.časť Nelonen rozhovoru
Veľké ďakujem smeruje Sineresi za preklad do angličtiny, slovenský preklad je nižšie.

Veera: Ako sa máš?
Ville: Nijak špeciálne. Som zaneprázdnený. Povedzme, že v škále od 4 do 10 na 7+ (pozn. by ma zaujímalo prečo zrovna od 4 do 10...)
Veera: Tvrdil si, že texty z nového albumu, sú viac sexuálne ako predtým. Taktiež si posledné roky triezvy. Znamená to, že triezvosť ovplyvnila tvoje libido?

Ville: Nie... Teraz začínam myslieť na neslúšné veci.... Nie. V žiadnom prípade to moje libido neovplyvnilo. Nie je to viac sexuálny album ako ktorýkoľvek predtým. Myslím, že slovo, ktoré som použil bolo "horny = nadržaný". Nadržanosť v mojom slovníku znamená zvyčajne práve teraz...sladko...a teraz. Nie sa túžobne obzerať koľko zábavy sme si užili v posteli. Je to viac o tom chcieť vliezť do postele práve v tomto momente. Nie je to viac sexuálne, možno viac roztúžené. Ale je to ťažko povedať, túžba má tak rozdielny význam pre ľudí.
Veera: Si celkom tajomný muž a ľudia o tebe veľa nevedia aj keď čítajú o tebe články. Ako tráviš svoj každodenný život?
Ville: Ako ľudia zvyčajne trávia čas, otvoria oči, spravia si šálku kávy. (tu vraj hovorí ešte niečo o druhoch kávy čo pije, zachytila som Lavazza a Nescafe,...)Zobudím sa a robím niečo. Niečo čo sa týka hudby. Soboty pozerávam telku a jem tofu zmrzlinu, pretože mliečne produkty sú nezdravé. (oh, come on, boy!)
Veera: To nemyslíš vážne....
Ville: To o zmrzline alebo mliečnych výrobkoch, alebo čo?
Veera: To o tvojích víkendových aktivitách.
Ville: Zvyčajne vystupujem a som mimo domu. Ale občas jem tofu zmrzlinu, je dobrá.
Veera: Takže ako dlho si už úplne triezvy?
Ville: Úplne triezvy? Myslím, že som jedol nejakú čokoládu s alkoholovou plnkou a potom v reštauráciách je niekedy zložité zisťovať či omáčka obsahuje víno alebo podobne. Ale nepil som alkohol s úmyslom opiť sa. A neužívam žiadne iné opojné látky. Okrem kofeínu a tabaku, tie sa ako opojné látky rátajú. Ale áno... Aká bola otázka?
Veera: Takže si celkom prestal tráviť čas v baroch? Ak máte stretko s kamarátmi, zúčasňuješ sa toho?
Ville: Nemám veľa priateľov, nechodím von. To, že nechodím po baroch, nie je ani tak dôsledok toho že nepijem ako skôr toho, že už v baroch nemôžeš fajčiť. Smrdia teraz zvláštne a nechcem tam viac tráviť čas. Bolo fajn zájsť do baru na rohu, prečítať si noviny, dať si kávu a zapáliť si, ale to už viac nie je možné. Dá sa povedať, že som prestal piť, pretože je zakázané fajčiť. Tieto dve veci idú ruka v ruke. Teraz trávim čas doma kde fajčiť môžem.
Veera: Ako vypĺňaš ten čas? Je to len o čítaní a trávení ho doma?
Ville: S hudbou, poväčšine. Je ťažké povedať ako som trávil svoj čas, pretože je možný funkčný alkoholizmus. Môžeš robiť veľa vecí, aj keď si trocha opitý.
Veera: O akých veľkých otázkach si uvažoval posledne?
Ville: Veľké otázky? Zákony pre fajčiarov. O anglickom jazyku. Čo iné? Ako je Barack Obama obviňovaný za to, že nič nespravil. Špekuloval som o tom pri mnohých príležitostiach. Je to zaujímavé. Keď si vezmeš, že to je krajina, kde pred 160 rokmi ešte bolo otroctvo... Je jedno koľko spraví, pretože všetky výhliadky sú dobré. A skutočnosť, že taká krajina má čierneho prezidenta, má tak veľkú symboliku a oslovodzujúcu hodnotu. Okrem toho pápež mal byť tiež čierny, ale počul som že toľko ľudí konvertovalo v Afrike, že bolo lepšie zvoliť tohto Nemca. Toto sú veci o ktorých som rozmýšlal. Neviem či sú veľké. Sú veľké pre mňa.
Veera: Čo budeš teraz robiť? Nahrávanie a turné ťa zamestnajú, ale čo vo tvojom voľnom čase?
Ville: Do 8. mája mám možno 4 alebo 5 voľných dní. To znamená, dni keď budem doma. Pokúsim sa vidieť moju mamu a otca, to bude milé. Myslím, že operiem. A mám pomerne starý počítač, rád by som si kúpil nový, ale sú celkom drahé. Takéto niečo, dať do poriadku moje domáce štúdio. Nevysával som snáď sedem mesiacov, myslím, že by sa to dalo nazvať imunoterapiou.

No comments: