2010/04/28

Linde video interview - translation

HIM Linde photo by Che BallardAko som sľúbila, narýchlo som preložila vzácny rozhovor s Linde aka Daniel Lioneye uverejnený o post nižšie :)
Dúfate tak ako ja vo viac takýchto rozhovorov? :) Už sa neviem dočkať interview pre euro-rock radio ktoré bude robiť Kelly.... info o tom kedy bude odvysielané uverejním hneď ako to bude na 100 percent potvrdené, predbežne 4.5


Je ťažké byť kreatívny pri tvorbe Daniel Lioneye po tak dlhom čase čo hráš v hudobnom štýle HIM?
Nuž, nie, teda, VOL.II vznikol keď sme mali takmer ročnú prestávku, takže sme boli mimo...

Prečo si mal chuť vytvoriť projekt ako Daniel Lioneye miesto zakomponovania týchto prvkov do tvorby HIM?
Je to absolútne odlišné, nie je možné to spolu zmixovať. Myslím, že je lepšie to nechať oddelené.

Ostali nejaké skladby, ktoré to nedopracovali na album?
Sú nejaké rify, časti, ale nie celé skladby. Takmer všetko je na albume.

Myslíš že budú niekedy vydané/nahrané?
Pravdepodobne, možno na vystúpeniach, ak by sme improvizovali alebo niečo podobné.

Plánuješ udržať aktuálnu zostavu Daniel Lioneye aj do budúcnosti alebo by si preferoval prejavenie talentu iných hudobníkov?
To závisí od okolností, neplánujem to tak dopredu.... Ak budem pokračovať s Daniel Lioneye, momentálne neviem s kým, teraz je to takto dobré, spolupracovať s Bolton a Burtonom. Čakal som celkom dlho na príležitosť pracovať s ním.

Prečo si sa rozhodol tento krát osloviť Burtona?
Prvý album nebol veľmi klávesovo orientovaný. Bolo to absolútne niečo odlišné. Tento krát som chcel mať na albume také tie detaily a časti a Burton je v tom skutočne dobrý, je génius, takže to bola prirodzená voľba mu poslať, čo som mal, nech si s tým robí čo chce.

Plánuješ podporiť album turné?
Áno, hovorili sme o tom, ale nič nie je ešte isté. Uvidíme ako to bude s HIM turné, či v ňom budeme pokračovať aj na jeseň. Nerobíme veľa festivalov, takže možno to vtesnáme pomedzi to, uvidíme ako to pôjde...

Vyzeráš ako hanblivý človek, bol to dôvod na vytvorenie charakteru Daniel Lioneye?
Väčšinou si veci nechávam pre seba samého, ale toto proste potrebovalo sa dostať von, byť vydané.

Plánujete spraviť video k VOL II.?
Máme video súťaž, z dvoch piesní na MySpace si môžu záujemci vybrať jednu a spraviť videoklip. Cenou je potom jedna z mojich gitár, podpísané CD a 100 dolárová darčeková poukážka alebo čo.

Aký je rozdiel pri tvorbe Daniel Lioneye albumu a HIM?
Pri HIM albumoch základná myšlienka skladby vzíde od Ville, a potom ideme spolu do skúšobne a skúšame na nej milión rozdielnych vecí, až kým s ňou nie je každý spokojný. Pri Daniel Lioneye, pri tomto albume... niektoré skladby boli napísané keď som mal 13, niektoré keď som mal 20 a bla bla bla, bolo to úplne iné. Keď sme robili základ skladieb bol som v štúdiu len ja, Bolton a producent, potom som na skladbách pracoval sám a potom zas Burton.

Bude VOL II. vydaný aj ako vinyl? Ako dlho ti trvalo napísať všetky skladby?
Veľmi rád by som mal vinyl, mám rád platne a obal albumu by na tom dobre vyzeral. Možno môžeme spraviť špeciálnu edíciu. Aká bola tá druhá otázka?
Ako som povedal, niektoré boli napísané keď som mal 13... proste to bol pekne dlhý proces.

Čo ovplyvnilo iný zvuk albumu?
Bol to môj sen spraviť riadne heavy album už nejakú dobu. A keďže som si prešiel niektorými problémami v osobnom živote a bol vo mne nahromadený hnev, zdal sa to vhodný čas spraviť album ako tento.

Na aké dlhé necháš narásť svoje dredy?
To je otázka... neviem... už teraz sú dlhé, ale nemôžem ich ostrihať. Niekedy mám nočné mory, že sa zobudím holohlavý. Nemyslím si že by som sa dal v blízkej budúcnosti ostrihať.

Počúvaš niekedy aj svoje piesne alebo len skladby obľúbených interpretov?
Pri dokončovaní VOL II. som ho musel počúvať veľa krát, ale v skutočnosti nepočúvam veľmi staré albumy HIM alebo albumy kde hrám. Počujem tam totiž len to v čom sú zlé.

Akú hudbu aktuálne počúvaš?
Momentálne žiadnu, snažím sa vypnúť, hráme každý deň a je to vyčerpávajúce, tak potrebujem trocha ticha.

Čo ťa donútilo k návratu k Daniel Lioneye po toľkých rokoch?
Tento krát asi osobné dôvody. Chcel by som to udržať tak, že keď každý nový album Daniel Lioneye budem vydaný z nejakého dôvodu.

Niekde som čítal, že tento album obsahuje veľa materiálu, ktorý bol vyhodený lebo sa nehodil na prvý album.
Prvý album bol úplne niečo iné. Ja, Mige a Ville sme šli do štúdia a tam sa riadne rozbili, nemali sme žiadne skladby pripravené, nič. To bola proste zábava.

Aké je to hrať tak rozdielny zvuk HIM a Daniel Lioneye? Je to osviežujúce?
Myslím, že je to osviežujúce. Je fajn robiť rozdielne veci s rozdielnymi ľuďmi. Je to prospešné.

Photo: © Che Ballard

No comments: