2010/04/18

Linde Daniel Lioneye interview for Detroit Metal Music Examiner

Linde Mikko Lindstrom HIM guitaristSlovak translation of interview with HIM guitarist Linde to his side project Daniel Lioneye. You can read the original English article at Examiner and here are more infos to his new album Vol.II

Slovenský preklad rozhovoru s HIM gitaristom Linde ohľadne jeho bočného projektu Daniel Lioneye. Originálny článok v angličtine nájdete na Examiner a tu je viac informácií k jeho novému albumu Vol.II


Spolu s obrovským úspechom skupiny v posledných rokoch, gitarista Mikko "Linde" Lindström sa baví aj vlastnou kapelou. Jeho vedľajší projekt, Daniel Lioneye vydal v roku 2001 album The king of Rock 'n' Roll a bol predstavený vrámci populárnej MTV show Viva La Bam. Rýchly posun takmer o 9 rokov a Lindström sa chystá 27. apríla vydať druhý album skupiny s názvom Vol.II.
Keďže Linde je na turné s HIM v USA, na nedávnom koncerte v Pontiac som mal možnosť ho telefonicky zastihnúť tesne pred odchodom na zvukovú skúšku takmer vypredaného koncertu v Clutch Cargo, kde to skupina rozbalí hitmi nasýteným setom. S Linde sme hovorili o inšpiráciách pre druhý album a možných reakciách fanúšikov.


Ako sa zmenila zostava Daniel Lioneye od časov prvého albumu?
Nuž, na prvom albume boli takmer všetci chalani z HIM – Ville Valo za bicími
a Hilli (basgitarista) na klávesoch. Tento krát je za klávesami Burton a za bicími môj dobrý kamarát Bolton. Predtým to bolo iné, len sme skúšali/jamovali/ a krátili si čas.Tentokrát som to bral omnoho serióznejšie.

Čo boli hlavné témy ktoré sa dostali na album?
Je to rozhodne viac black metalový album ako posledne. Je viac osobný, pokiaľ ide o riffy a skladby. Na tento album som písal hudbu po dlhý čas a skutočne som začal tak pred rokom. Vokály som nahral doma a tento kompletný balíček som poslal chalanom, ktorí pomohli s jeho dokončením. Pre mňa je tento album balíček hnevu a agresie, ktorú som musel dostať von. Bolo to ťažkých 5 rokov, riešením ľudí spôsobujúcich problémy, rozvodom, nočnými morami, celé sa to nabaľovalo.

Black Metal je veľkou časťou tohto albumu, s akými skupinami si vyrastal?
Bol som veľký fanúšik Immortal a Impaled Nazarene – skutočne šialený. Posledné roky som fičal na skupinách ako Strapping Young Lad. Ich album je skutočne heavy a už dlhý čas som sníval niečo také vyprodukovať.

Aké boli prvé reakcie niektorých HIM fanúšikov ohľadne Lioneye albumu?
Niektorí boli po vypočutí skutočne v šoku, ako "čo dočerta má toto byť?". Niektorým sa zas páčil. Zatiaľ to skutočne boli zmiešané reakcie, ale uvidí sa.

S výnimkou titulnej skladby, prečo prvý album Lioneye neuzrel svetlo sveta aj v štátoch?
Ak mám byť úprimný, neviem. Album bol vydaný v Nemecku a v iných častiach Európy. Bral som to tak, že by sme ho radi vydali aj v USA, ale z nejakého dôvodu sa tak nikdy nestalo. Titulná skladba bola prijatá dobre, získala uznanie ktoré sme chceli.

Máš nejaké plány na turné k albumu?
Práve teraz sa sústreďujem na tohtoročné turné s HIM. Dúfame, že počas prestávok v turné, sa nám podarí spraviť nejaké koncerty za Lioneye. Dúfam, že sa mi podarí vyzdvihnúť kamošov a dostať ich niekam. Neviem sa dočkať počuť ako to bude naživo znieť.

photos: © Todd Owyoung

No comments: