2010/06/22

Ville interview from Download festival 2010

Ville Valo at Download festival 2010This interview was done during Download festival 2010, UK. English version you can find at Download official page, Slovak translation below.
Rozhovor bol spravený počas Download festivalu vo Veľkej Británii. Anglický originál nájdete na oficiálnych stránkach festivalu, slovenský preklad nižšie.


Download: Vitaj späť na Download Ville. Koľko krá doteraz si tu bol?
Ville Valo: Rád by som povedal že priveľa krát (smiech). Ale myslím že toto je naše piate vystúpenie, alebo možno šieste. Je to šialené - máme tú česť byť opätovne pozvaní.

Download: Čím je Download pre teba špeciálnym?
Ville Valo: Vždy bol skvelý. Je to oslava všetkých žánrov hudby, nie je to len o jednej skupine, nie je to pre nás len obyčajný koncert. Je to ikona.

Download: Povedz nám o vašom sete na Ronnie James Dio pódiu.
Ville Valo: Rátame s tým že odohráme dve nové skladby z posledného albumu. Máme len 50 minút, takže musíme hrať viac rýchlejších skladieb. Ale bude to dobré, bude to proste sumár všetkého čo sme urobili. Máme však aj niekoľko iných možností. Ak sa ľuďom nebudeme páčiť, predhodíme im Rebel Yell od Billy Idola alebo niečo také. Nikdy nevieš.

Download: Ako veľmi sú pre teba a skupinu dôležití fanúšikovia v týchto časoch?
Ville Valo: Myslím že je divné pochádzať z tak malej krajiny ako Fínsko, cestovať po celom svete a potom, ľudia spoznávajú tvoju tvár, poznajú tvoju hudbu a niektoré tvoje texty. Možno hudba niektorým pomohla prežiť ťažké dni alebo čo a keď sa stane niečo také, je to jedinečný, zvláštny pocit, a musíš ho rešpektovať mnohými spôsobmi. Pokiaľ to čo robíme dokáže niekoho spraviť šťastným na niekoľko minút, potom je to dobre vykonaná práca.

Download: Tešíš sa na nejaké skupiny?
Ville Valo: Rage.

Download: Myslel som si že to povieš.
Ville Valo: Budú dobrí. Nikdy som nebol veľkým fanúšikom, ale keď som cih videl hrať naživo v 96tom, bol to najlepší koncert aký som videl. To je sila kapely.

Download: Vždy si bol ich fanúšikom?
Ville Valo: Ani som ich až tak moc nemusel, keď som ich počúval, ale naživo sú úžasní. Sú kráľmi sveta.

Download: Máš niekoľko hodín do vystúpenia. Čo bude robiť v rámci prípravy na koncert?
Ville Valo: Bude kecať s množstvom ľudí a veriť že môj mechúr vydrží. Pociťujem v tejto oblasti silný tlak. Ale bude to ok - som na to zvyknutý.

Download: Ešte stále bývaš pred vystúpením nervózny?
Ville Valo: Samozrejme. Je to súčasť rituálu na zvýšenie adrenalínu. Neexistuje sval ktorý môžeš zaťažiť kvôli nervozite. Pokiaľ neznervózniem, zvyčajne sa na tom koncerte niečo poserie.

Photo: Andrew Kendall & Natalia Salminen

No comments: