2010/05/03

Ville Valo for Pop counter

Ville Valo HIM promo photoFirst Slovak, then English.

O ich novom albume:
Screamworks je stále akoby "čerstvo-narodené dieťa". Pri Venus Doom bolo cítiť vplyv štýlu Jane Addiction. Po vydaní takého albumu a po jeden a pol ročnom turné s takým albumom, hrali sme skladbu Sleepwalking Past Hope každý koncert, ktorá trvá 15 minút. Po tomto sme si povedali, už nikdy viac dlhé skladby. A to bol štart pre prácu na Screamworks – skladby pod 4 minúty, udržiavanie všetkého natesno, ale stále poskytnúť veľa hudobných informácií v každej skladbe. Zdá sa, že sme spravili jeden ťažký, temný album a po ňom niečo ľahšie.

O metóde výberu prvého singlu:
Heartkiller znel najlepšie počas jazdy autom. To je zvyčajne najlepší test. Je to vlastne test, ktorý ja normálne nerobím, keďže nešoférujem. Nemám vodičák...ale pre výber singlu je to dobré.

O latinčine, láske a pravde
Považujem za smiešne, že ak povieš niečo veľmi prosté ako napr. "dovoľ mi byť tvojím psom" v latinčine, zrazu si považovaný za básnika. Bol to len verš, ktorý som spravil na spôsob "in vino veritas" - vo víne je pravda. Rozmýšľal som o "in venus there is truth". Potom som zvažoval slovo "venereal", chorobu lásky. Takže to vzišlo z venus, čo je venere. Bolo to zaujímavé.

O tajomstve prežitia vo svete rock'n'rollu
Známymi sme sa nestali za noc. S prvým albumom sme boli na turné po Škandinávii a severnej Európe. S druhým v strednej Európe, s tretím v južnej Európe, so štvrtým po prvý krát v UK, s piatym po prvý krát po USA. Nie je v našich rukách ako to napreduje, ale bolo to pre našu kapelu veľmi zaujímavé, dalo nám to množstvo nových inšpirácií a možnosti hrať pre nové publikum, vidieť svet miesto robiť stále to isté. Som si celkom istý, že kapela by tu už nebola, ak by sme mali obrovský úspech za jednu noc. Mňa by to prinajmenšom zničilo. Bol som dlhý čas divý chlapec a neľutujem to. Páči sa mi využiť čo ti svet rock'n'rollu dáva ako výhodu. Bol by si sprostý nespraviť tak.

O nájdení krásy
Som romantický bastard. Milujem koncept Romea a Júlie, síce neviem z akého dôvodu...Myslím, že skutočný dôvod je, že som príliš citlivý romantický chlapec. Nie som na to hrdý, ale nechcem si zničiť možnosť byť tým kým som, prinajmenšom pri tvorbe hudby. Je to pre mňa prirodzené.

O svastike verzus heartagrame
Je dobré nechať ten príbeh nenapísaný, nechať ľudí to vidieť ich spôsobom. Heartagram pozostáva zo srdca a pentagramu. Je milé, že to evokuje príbeh v očiach pozorovateľa. Dať ľuďom možnosť vyložiť si to po svojom dáva možnosť mne vytvoriť veľa skvelých príbehov.
Neporovnávam heartagram ku svastike, ale svastika je zaujímavá pre mnoho rozličných významov ktorý tento konkrétny symbol má. Bol tu tisíce a tisíce rokov, a potom jeden obyčajný rakúsky chlapec zrazu z toho spravil symbol zla. Je to zaujímavé. Nechcem vykresľovať svastiku, len hovorím, že je zaujímavé ako význam niečoho, symbolu, sa môže tak úplne zmeniť.

Coververzia Wicked game niečo cez 6 miliónov návštev na youtube
Ďakujeme Chris Isaak

O fanúšikoch a chápadlách beštie
Stretávame ľudí keď hráme naživo a v každej krajine si ľudia vychutnávajú živú hudbu odlišným spôsobom. Vo Fínsku sa zničia. V južnej Európe nahlas spievajú. Hrali sme v Edmontone a bolo to šialené. Dav sa sácal. Nechápal som o čo ide, nemyslela som si že sme až tak metalová skupina. Zdá sa, že ľudia majú rôzne spôsoby obdivovania toho čo robíme. To je super. A čo sa internetu týka, web je chápadlová beštia. Neviem ako sa s tým vysporiadať.

On their new born baby album:
[Screamworks] still feels like a new born baby. With Venus Doom we had a lot of Jane's Addiction-type influences. After doing an album like that and touring the album for a year and a half, we played a song called Sleepwalking Past Hope every gig that lasted for fifteen minutes. After that we said no more long songs. And that was the starting point to working on Screamworks – clocking under four minutes, keeping everything tight, but still having a lot of musical information in every song. We seem to do one heavy, doomy, gloomy album and then something a tad lighter.

On the bands method to picking the first single:
Heartkiller sounded the best while we were driving a car. That's usually the best test. It's actually a test I normally don't do since I don't drive. I don't have a license…but in picking singles, if it feels good, you know. I'm always riding shotgun.

On Latin, love and truth:
I find it ludicrous that if you say something very simple in Latin like let me be your dog, all of a sudden you're considered a poet. It was just a line I had because like the line "In vino veritas" – in wine there is truth. I started thinking "In Venus there is truth". Then, I started figuring out venereal, the word, the disease, is the disease of love. So it comes from that one form of Venus, which is venere. It just got exciting for me.

On the secret to surviving in the world of rock'n'roll:
We've never become really well known globally overnight with one album. The first album we toured in northern Europe, in Scandinavia. The second one we toured middle Europe, third one south Europe, the fourth one the UK for the first time, the fifth one we toured America for the first time. It's been kind of expanding and it's not in our hands, but it has made it very interesting for our band and has given us a lot of new inspiration and the opportunity of playing to new audiences, see the world as opposed to doing the same old, same old, same old. I'm pretty sure the band wouldn't be here if we had humongous success overnight. It would have crushed me at least. I was a wild boy for a long time and there are no regrets. I like the fact that you have to use what you are given in the world of rock and roll to your advantage. You'd be stupid not to.

On finding beauty:
I'm a romantic bastard. I love the whole concept of Romeo and Juliet for what reason I don't know…I think the real reason is just that I'm an overly sensitive romantic fella. I'm not proud of it, but I don't want to deny myself the opportunity to be who I am, at least when creating music. It's just normal for me.

On The Swastika vs. the Heartagram:
It's good to leave that story unwritten, let people see [it] the way they want. It does consist of a heart and a pentagram. I think it's nice that it evokes a story in the eye of the beholder. By giving people the opportunity to interpret it also gives me the opportunity to rip off a bunch of great stories.
Not comparing the [heartagram] to the swastika, but the swastika is interesting [in] how many different meanings that particular symbol has had. It's been around for thousands and thousands of years, and then one random Austrian fella all of a sudden made it the symbol of all evil. It's interesting. I don't want to adorn swastikas, but what I'm saying is that it's interesting how the meaning of something, a symbol, can just change completely.

On HIM's Wicked Game cover having six million plus views on YouTube:
Thank you Chris Isaak.

On fans and the multi-tentacle beast:
We get to meet people when we play live and in different countries people appreciate live music in different ways. In Finland people get wasted. In southern Europe they sing so loud. We played in Edmonton and it was crazy. There were so many mosh pits. I thought, "What's going on?" I thought that we weren't that metal. It seems that different countries have different ways to liking what we do. That's great. As for the Internet, the web is such a multi-tentacle beast. I don't know how to handle it.

Interview by Joyce Quach
Source/zdroj:
Pop Counter Culture
Photo: promo photo

No comments: