2010/01/29

Ville about favourite horror movies for Bloody - Disgusting

On Bloody Disgusting page is short interview/review of some Ville´s fav horror movies. The Slovak translation is below.
Na stránke Bloody Disgusting je krátky rozhovor - prehľad niektorých obľúbených hororových filmov Ville Vala. Slovenský preklad je nižšie.


Ville Valo je poriadny hororový fanúšik. Momentálne v Helsinkách, so smiechom hovorí "O Bože, hororové filmy! Ešte dobre že tu mám moje DVD. Je ich tak veľa. Ako decko som vlastnil tony VHS kópií hororov - všetky tie filmy ako Smrteľné zlo (Evil Dead), Hellraiser a Piatok 13teho (Friday the 13th) ako aj Nočná mora z Elm Street 1. diel (Nightmare On Elm Street Part 1)" [smiech]
Jeho láska pre všetko temné je zrejmá aj z posledného HIM albumu Screamworks: Love in Theory and in Practice. Pod závojom lahodných smrteľných hudobných zákutí a zvučných perkusií, Ville hlási lásku k upírom. Screamworks je doteraz najlepší HIM album - diabolský a éterický súčasne.
Ville sa stretol s Rickom Florinom z Bloody - Disgusting aby sa porozprávali o jeho obľúbených hororových filmoch, ale aj inom, ako sa dočítate v tomto exkluzívnom rozhovore.

1. Inside 2. The Martyrs
Svet hororových filmov sa rozvíja a rozrastá vo svojich žánroch. Veľa francúzskych diel je zaujímavých. Mám rád film Inside a film The Martyrs. Francúzske horory sú fakt dobré. Majú iný rozmer a iný druh morálky oproti americkým a britským.

3. Switchblade Romance
Tento film je fakt dobrý.

4. Let the Right One In
Jeden z najlepších upírskych filmov. Skutočne veľmi, veľmi dobrý film. Je fakt dobrý, no kniha je ešte lepšia. Pre mňa je zaujímavý, lebo som vyrastal vo veľmi podobnom predmestí. Určitým spôsobom je v ňom popísané miesto, kde som žil, i keď dej filmu sa odohráva vo Švédsku a ja som žil v Helsinkách, vo Fínsku. Avšak architektúra, farby a oblečenie boli pre mňa ako cesta do mojich spomienok. Tento film som si vychutnával. Mal som pri ňom taký dobrý pocit, pocit domova. Pozerať ho bolo príjemné, pretože je to ako keď som bol mladší. Mám k nemu a ku knihe taký špeciálny vzťah.

5. The Descent
Podobný pocit ako pri Let the Right One In mám aj pri filme Neil Marshalla The Descent. Je to skvelý horor natočený len pár rokov dozadu. Nevidelo ho veľa ľudí. Marshall vytvoril napätie veľmi dobrým spôsobom. Prejde polovica filmu pokým sa v ňom udeje niečo zvláštne, viditeľne hororové.

6. Dog Soldiers
Režíroval ho tiež Neil Marshall - film o vlkolakoch a vojakoch uprostred lesa. Tiež veľmi dobrý kus. Neviem prečo, ale hororový žáner bol istým spôsobom vzkriesený. Zdá sa, že viacej ľudí skúša rôzne veci oproti filmom o zabijakoch z 80.rokov. Také filmy síce nikdy nevymizli, stále ich je veľa, ale je dobré že režiséri hľadajú nové spôsoby ako publiku nahnať zimomriavky viac psychologickým spôsobom.

7. Twin Peaks: Fire Walk with Me
Celú sériu Twin Peaks som sledoval po prvý krát pred rokmi a skončil som s Twin Peaks: Fire Walk with Me. Je to film opisujúci posledné dni Laury Palmer. Odohráva sa v čase pred začiatkom seriálu. Myslím, že to bolo celkom strašidelné práve preto, že to bolo tak divné. Sú tam niektoré scény neskutočne zlé. Také old-school. Miloval som to keď to bola novinka a dávali to v telke. Stále sme o tom v škole hovorili a nevedeli sme sa dočkať ďalšej epizódy, aby sme zistili, kto bol vrahom Laury Palmer. Je to veľká časť mojej mladosti. Nie je to najnovší film a mal zlé hodnotenia keď vyšiel, pretože je tak umelecký a iný na rozdiel od prijateľnejšej Twin Peaks série. Je to vtipné, lebo si nespomínam, že by film bol tak čudný a mimo. Niektoré veci nevyšli, ako napríklad dámy na konci filmu tancujúce na tú skutočne pochmúrnu hudbu. Nič sa nedeje a scéna trvá päť alebo šesť minút. David Lynch je majster v navodzovaní atmosféry. Je to taká atmosféra, že si si nie istý, či sa máš báť alebo smiať. Mám rád tieto hraničné emócie. Nevieš čo si máš myslieť. Takéto veci ma berú. Drží ťa to na kraji sedadla a na špičkách prstov. Vždy si zapamätáš to čo ťa vystraší, že? Ja sa všeobecne pozerám po čomkoľvek neobyčajnom. Len čakám čo sa nové stane.

8. Silence of the Lambs
Nič som o tom filme nevedel. Niekto mi ho spomenul a myslím, že som šiel na premiéru. A zrazu, bolo to také strašné a divné.

9. The Midnight Meat Train
Zbožňoval som The Midnight Meat Train film. Vždy som bol veľký fanúšik Clive Barkera. Keď vydal Knihy krvi, bolo to tak iné, násilné, obrazné, strašné a skvelé zároveň, že si na tie časy veľmi dobre spomínam. Toto je sfilmovanie jednej veľmi dobrej verzie jedného z jeho príbehov. Je to zábavné, vtipné. Čierny zmysel pre humor. Nie nevyhnutne strašidelné, ale s niekoľkými dobrými hercami v obsadení. Skutočne zábavné.

No comments: