2009/10/04

Translation of interview with Linde

As I promised in former post, here is the translation of interview :)

1) Ak by si mal bilancovať svoju celú kariéru hudobníka, čo sú pozitívne a čo negatívne aspekty ktoré ťa napadnú?
L. Nuž, je fajn mať prácu ktorá ťa skutočne baví. Ja to vlastne ani ako prácu nevnímam. Najhoršie zas je tráviť čas mimo rodiny.


2) Ako prispievaš na tvorbe nového HIM albumu? Ako na ňom pracuješ ty a ako sa ti spolupracuje s ostatnými zo skupiny počas nahrávania v štúdiu?
L. Zvyčajne Ville príde s návrhom skladby a potom "jamujeme" v skúšobni a hráme pieseň stále dookola až kým nie sme spokojní. V čase keď ideme do štúdia sú skladby zvyčajne už vo veľmi dobrom stave, takže sa len snažíme ich odohrať čo najlepšie.

3) Ako sa zmenil tvoj spôsob hrania na gitare od obdobia Greatest Lovesongs do dneška?
L. Nezdá sa mi že by sa môj spôsob hrania veľmi zmenil. Mám teraz omnoho viac životných skúseností oproti obdobiu Greatest Lovesongs. Som so sebou ako osobou aj ako hudobníkom viac spokojný. Už sa nezaoberám tak tým čo si o mne ľudia myslia. To mi umožňuje preciťovať sám seba omnoho čistejším spôsobom. Myslím že toto je jedna z prvých vecí ktorú si všimnete keď si vypočujete nový album Daniel Lioneye.

4) Teraz keď si môžeš dovoliť kúpiť drahšie a kvalitnejšie nástroje, chýbajú ti tvoje pôvodné? Je viac funny hrať so starou gitarou?
L. Je naprd, že teraz keď si môžem dovoliť kúpiť všelijaké gitary, zosilňovače, čokolvek, tak nemám dôvod lebo sme sponzorovaní a teda ich dostanem zadarmo. Keď sme začínali, musel som si vziať pôžičku aby som si mohol kúpiť gitaru. Malo by to byť naopak.

5) Vlani na jar bola vybraná tvoja "The King of Rock´n´Roll na Sibeliusovu akadémiu. Ako si pociťoval to že si medzi vyvolenými?
L. Myslím že toto si zle pochopila, respektíve minimálne som o tom nepočul. Viem len že táto skladba bola v ten rok najviac hraná fínskla skladba celosvetovo, hneď po Sibeliusovi. Moja mama bola tak hrdá. Ja som sa len zasmial.

6) Čo je tvojou hlavnou inšpiráciou?
L. Mojou inšpiráciou je život. Čokoľvek ma cestou postretne je moja inšpirácia.

7) Čo si myslíš o súčastnej hudobnej scéne?
L. Musím priznať, veľmi ľahko ma hudba unudí. Teraz je toľko veľa skladieb a väčšina z nich nahovno. Často počúvam rádio Helsinki. Nemajú playlisty takže môžu pustiť čokoľvek chcú a to sa mi páči pretože málokedy počúješ tú istu skladbu dvakrát. Neznášam to vymývanie mozgov ktoré používajú komernčné rádiá. Ak dostatočne dlho opakuješ aj skladbu ktorá je nahovno, časom začne znieť dobre. Moje najobľúbenejšie shows v rádiu Helsinki sú vilunki 3000 - "skvelá nedeľa"- a Paltoneho "paskalista"

8) Čo ťa donútilo po takej dlhej dobe opäť vziať do rúk mikrofón ako Daniel Lioneye?
L. Posledný päť rokov bolo veľmi náročných. Veľa vecí sa pokašlalo vrámci môjho súkromného života. Veľa sračiek, ktoré ma riadne vytáčali. A tento album je výsledok. Zdravý spôsob ako to dostať von.

9) Môžeš nám prezradiť niečo o tvojom novom albume? Bude v tom istom štýle ako The King of Rock´n´roll alebo úplne niečo iné?
L. Bude to niečo absolútne odlišné! Som z toho pekne nadšený!

10) Kto budú tvoji spoluhráči? Počuli sme že Ville už nebude hrať na bicie, čo teda Migé a Hiili?
L. Album je produkovaný a mixovaný Hiilim, na bicie hrá môj blízky kamarát Bolton, na klávesy Burton a ja robím bassy, gitaru a vokály. Mige mi pomohol s niektorými textami, je génius!

No comments: