2009/11/26

"The world is as fucked whether you're sober or not!"

In new Kerrang! Magazine 25/11/2009 is interview with Ville Valo.
The scans you can find at
Valo Daily, below is translation into slovak....

Dve metafory ku ktorým sa spevák a skladateľ skupiny HIM vracia počas rozprávania o novom albume Screamworks: Love In Theory And Practice:Prvou je pocit objavenia svetla na konci tunela, ale len do chvíle uvedomenia si, že to svetlo patrí skôr približujúcemu sa vlaku a hroziacej záhube ako svetlu spasenia. Druhá je viac prozaická. Je o akceptovaní skutočnosti že žiť život znamená prebárať sa hovnom a čím skôr si na to človek zvykne, tým lepšie.

"Tento album oslavuje skutočnosť že život je ku**a a pravdepodobne bude ešte viac sk*****ý" hovorí Ville o Screamworks, ktorý vyjde 8. februára. "Je ako pokračujúca línia 'Here´s to the pain and the light of the oncoming train' (pozn.:predpokladám že je to časť textu piesne... ) Je to o oslavovaní skutočnosti že život a vzťahy sú ťažké, ale ak by neboli, kde by bola výzva?"
"Myslím, že si vychutnávam výzvu byť človekom" dopĺňa, "Každý si nesie svoj kríž. Musíš proste stále ísť vpred, ďalej, uvedomiť si, že nie si jediný na svete."
Nahrávajúc v LA s producentom Matt Squire bol Ville dychtivý po novom albume, hudobne prezentovať krok od pochmúrneho predchádzajúceho počinu Venus Doom.
"Je omnoho viac plný nádeje" hovorí o novom albume, "Rozdiel medzi týmto a posledným albumom je ako rozdiel medzi nocou a dňom. Posledný album bol najtemnejší moment aký sme mali a hoci ho zbožňujem, nemohli sme spraviť niečo podobné."
"Tento krát som všetko chcel spraviť čo najviac priamočiarejšie. Svojím spôsobom je album viac rytmický, takže žiadne HIM balady. Je viac rockový a taktiež trocha viac uhladený. Môj cieľ bol zmixovať Guns N´Roses s Depeche Mode a myslím že som uspel. Skladby sa môžu zdať temné, určite nie sú šťastné, ale nie sú depresívne. Album je melodický a nebránili sme sa vytvoriť niečo síce viac obyčajné, zábavné ale zároveň seriózne."
Album, siedmy v poradí, je prvý na ktorý Ville Valo písal texty triezvy. Po liečení v roku 2007 hovorí, že radšej ako by mal piť priam posadnuto píše.
"Predtým sa stávalo, že som nedokázal utíšiť melódie v mojej hlave a to som bral ako dobrý dôvod sa ísť do krčmy strieskať." hovorí, "Čo robím teraz je že pokračujem v práci pokiaľ nezaspím. Tento album nevznikol na lepšom mieste, ale ja som sa na tie isté veci pozeral s čistejšou hlavou. Ukázalo sa, že svet je prehnitý, či si triezvy, alebo nie."
Napriek jeho predpokladu že svet je pochmúrny, Ville verí, že Screamworks je viac optimistický ako jeho predchádzajúce počiny. Z časti to bolo kvôli novému vzťahu – medzitým síce skončenému – ktorý ako spevák potvrdzuje inšpiroval veľa nového materiálu.
"Takmer som bol zamilovaný. Teda, myslím že som bol" hovorí, "Mal som kľud a rozmýšľal som či som dosiahol koniec. Dlhý čas sme strávili na turné a byť na turné triezvy je riadne na riť – ale zrazu som v sebe cítil niečo ako zlom. Zrazu tu bol niekto s kým som sa kľudne pod stolom dotýkal a bolo to milé. (pozn.: to play footsy = dotýkanie sa s nohami pod stolom?) Videl som svetlo na konci tunela a tentoraz som nemal pocit že je to svetlo prichádzajúceho vlaku."
"Ďalej som v tom ale nepokračoval, už mi to aj tak poskytlo veľa inšpirácie pre tvorbu. To je ten môj perverzný spôsob bytia – skončil som viac o tom píšuc ako prežívajúc to."
"Po pravde, tento vzťah inšpiroval názov tohto albumu."
"Je to zvukový denník. Je o teoretických ako aj praktických aspektoch vzťahov, ktoré sú neriešiteľné."
"Screamworks reprezentuje očisťujúci, prvý výkrik, je to vztýčený prostredník, je to ako povedať 'Pojeb sa, chcem robiť to čo ma baví'."

No comments: