2011/03/03

Interview with Juska for HIM Brasil

HIM promo photo with exmember Juska SalminenAs a "tasting" for tomorrow's night, here's a translation of Juska Salminen interview for HIM Brasil.
The original English interview you can find at their website, the Slovak translation is below.


Ako "ochutnávka" pre zajtrajší večer, preklad rozhovoru s Juska Salminen...

Aké sú tvoje hudobné vzory?
Vždy som miloval Faith No More. Myslím, že to bola prvá kapela, ktorá mala na mňa naozaj obrovský vplyv. Pred Faith No More som zvykol počúvať elektronickú hudbu, obľúbené som mal The Prodigy. Vlastne, až tesne predtým, ako som sa pripojil k HIM, som sa dostával do kontaktu s metalovou hudbou. Ako Paradise Lost a Type O Negative. Bol som ohromený prvým albumom HIM, v čase keď vyšiel to bol jeden z mojich najobľúbenejších albumov.

Ako si sa dostal k príležitosti hrať s HIM?
Ako spraviť dlhý príbeh krátkym? Ako už bolo spomenuté, páčil sa mi prvý album, mohol by som povedať, že som bol veľký fanúšik. Bol som na niekoľkých koncert aby som videl akí sú naživo. Cez spoločného priateľa som sa spoznal s Pätkä, bubeníkom HIM v tom období. Nakoniec aj s celou kapelou. V tej dobe som začal hrať v Mary-Ann, pôvodná formácia To/Die/For. Približne v tom istom čase z HIM odišiel klávesák. Raz po koncerte v Kouvola (čo je moja rodné mesto), sa ma Ville opýtal, či by som sa chcel k nim pripojiť pre nadchádzajúce turné po Nemecku. Bolo to šokujúce, samozrejme, v dobrom zmysle. Skoro ako príbeh o Popoluške :)

Razorblade Romance turné bolo to najlepšie, najrockovejšie zo všetkých. Aké spomienky máš na toto obdobie?
Bože, mám toľko spomienok, že ich tu všetky ani nemôžem rozpovedať. Celé turné bolo pre mňa absurdné. Bol som len malým chlapcom, z malého mestečka. A zrazu som bol vtiahnutý do sveta, kde som hral pred tisíckami ľudí. Každá jedna skúsenosť bola nová. Vystupovanie, kluby, fanúšikovia, cestovanie... Bolo to vzrušujúce, zábavné, rozmazané, ťažké, vyčerpávajúce a zároveň magické. Spomínam si na ten pocit pri príchode na pódium. Cítiť nervozitu a potom to nechať opadnúť a hrať. A potom tú eufóriu po koncerte. Nič nemôže nahradiť takéto pocity. Vznikajú z hudby, vystupovania a z pocitu že si súčasť kapely. Určitým spôsobom rodiny.

Ako a z akého dôvodu si opustil HIM?
Mám pocit, že toto je tá najčastejšie kladená otázka všetkých čias. Bol to obrovský krok, keďže sa kapele dobre darilo. Mojím dôvodom bolo vyhorenie. Začal som mať strach z vecí, ktoré som predtým miloval. Teraz keď píšem o tom aké pocity som mal z Razorblade Romance, sú tie pocity dobré. Na tie časy spomínam v dobrom. Keď som ale opúšťal kapelu, bolo to opačne. Nedokázal som viac vystupovať. Nebol som schopný vyjsť na pódium. Bol som veľmi mladý, s nedostatkom talentu na to byť profesionálnym "klávesákom" vo svete, ktorý som opisoval. Vzdávam úctu každému jednému členovi HIM, ktorý je v tomto biznise už desať rokov. Nie je to tá najľahšia práca. Samozrejme, na jednej strane je to príležitosť prežiť nie zrovna najbežnejší život, no druhá strana mince je krutá. Jednoducho som nemal v sebe dostatok síl podať 120 percentný výkon každý deň. Dalo dosť času. dostať sa z toho.

Už je to desať rokov čo si bol súčasťou HIM. Čo sa zmenilo za ten čas v tvojom živote?
Čo sa zmenilo? Počas desiatich rokov sa zmení veľa vecí. Mám 33. Dalo to trocha zabrať dostať sa späť do kolobehu "normálneho" života po opustení hudobného biznisu. Počas týchto rokov som pracoval, hral v niekoľkých kapelách a žil pomerne normálnym životom. Približne v rokoch 2005-2006 som skončil s hraním úplne, na nejaký čas. Opäť sa pripojiť k To/Die/For bola skutočne šanca si znova vychutnať hranie tak, ako som zvykol. Bola to pre mňa skvelá príležitosť, keďže všetci členovia sú mi skutočne dobrí kamaráti. Keď sme o tom pred pár mesiacmi začali s Jape hovoriť, pocítil som tú iskru. A mám šťastie pripojiť sa ku kapele, ktorá má za sebou už tak dlhú históriu. Baví ma to. V súčasnosti aj študujem, tretí rok audiovizuálnu techniku. To si tiež vyžaduje dosť času.

Počul si aktuálny album HIM? Vieš o ich posledných nahrávkach?
Už je to niekoľko albumov, takže nebudem sa k nim vyjadrovať po jednom. Veľmi sa mi páčil Love Metal. Venus Doom bol tiež skvelý. Nepočul som veľmi ten posledný. Ale celkovo, musím povedať, že prvý album je pre mňa stále top.

Nazeráš po toľkom čase na HIM rozdielne?

Myslím si, že skvelým prvkom je, že pri každom albume trocha obmenia štýl hudby, ale stále udržujú rozoznateľný zvuk HIM. Niektoré kapely stále znejú tak isto. Ako keby hrali stále ten istý album len s rozdielnymi obalmi a názvami skladieb. Mám rád HIM, ale ako som predtým spomenul, Razorblade Romance štýl mi bol bližší. Skutočne som miloval a stále sa mi páči ten drsný zvuk zmiešaný s jemným.

Si ešte v kontakte s niektorým HIM členom?
Keďže bývame v rozdielnych mestách a žijeme vlastné životy, nie som s nimi už nejakú dobu v kontakte. Pred mesiacom som si vymenil niekoľko slov s Gasom. Bolo by milé ich stretnúť. Možno skúsim dohodnúť nejaké stretnutie.

To/Die/For sú v Brazílii známy, už nejaký čas sa pohybujete na scéne, ako to vyzerá s novým albumom?
Je to skvelé. Sme skutočne entuziastickí a nadšení, že môžeme spolu hrať. Zostava je presne taká akú sme chceli a tešíme sa, že môžeme spolu robiť hudbu. Čo sa týka albumu, je na ceste, a snáď bude na trhu niekedy začiatkom budúceho roka.

Minulý rok ste zrušili turné po južnej Amerike, máte nejaké plány hrať v Brazílii?

Dúfam, že budeme môcť prísť do Brazílie po vydaní albumu. Nič by nebolo lepšie ako byť na turné s kapelou. Osobne som v Južnej Amerike nikdy nebol, takže by to bol splnený sen. Zatiaľ sme si pevne nič nestanovali, ale verím, že všetko pôjde dobre.

Povedz nám niečo viac o Epilogue From The Past a aká je tvoja obľúbená skladba?
Epilogue... Rozhodne Vale of Tears. Live prevedenie, ako aj albumová verzia.

Nejaké nové projekty pre rok 2011?
Vydáme šiesty album a pôjdeme na turné.

Source: HIMBRASIL website, Interview By Eric Taylor
Photo: HIM promo-photo 2000

No comments: