2011/01/11

Ville Valo for Sonic Seducer

Ville Valo photo by Marianna MihalkinovaFinally some new interview, even though it is apparently from November or early start of December. Nevermind. It is good to know something more about Ville's intentions and reasons for actions as was for example canceled/never announced European tour....
Original article is in German, to English translated by info experiment0513 from
Valo Daily. Below is Slovak translation.

Konečne nejaký nový rozhovor, aj keď očividne z Novembra respektíve začiatku Decembra. Napriek tomu je fajn vedieť niečo viac o Villeho úmysloch a dôvodoch pre kroky ako bolo napríklad zrušenie/nevyhlásenie európskeho turné....
Originálny článok je v nemčine, do angličtiny preložený experiment0513 z Valo Daily. Nižšie je slovenský preklad.


Ako to momentálne vyzerá v Helsinkách?
Ako z pohľadnice. Skutočne nádherne. Teším sa možnosti vychutnať si Silvester po prvý krát za 10 rokov, keďže zvyčajne sme v tomto čase bývali na turné s HIM. Pripomína mi to staré dobré časy. (smiech)

Chcel si to tento rok pojať tak zľahka?
Síce sme neboli dlho na turné, stále sme boli pomerne zaneprázdnení. Pracoval som na remix albume SWRMXS čo si žiadalo omnoho viac času a energie ako som si myslel. A Migé čoskoro vydá sólo album, ktorý ja remixujem. Linde bol zaneprázdnený s Daniel Lioneye, takže sme sa neflákali.

A prečo tak krátke turné?
Hm, nuž, v skutočnosti nie som niekto kto je rád veľa na turné. Odohrali sme niekoľko koncertov v Európe, ktoré boli viac menej myslené ako promo ochutnávka, potom niekoľko v UK a severnej Amerike, ale nezdalo sa to byť to pravé. A myslím, že v takom prípade by si nemal robiť turné. Robiť koncerty je zábava, ale zdá sa to byť ošumelé, keď sa ti nepáči, čo robíš. Potom to vedie k situáciám, kde už setlist poznáš aj odzadu, si znudený ešte skôr ako vystúpiš na pódium, a to nie je dobré. Tiež sa mi nepáči, že človek musí koncerty za-rezervovať rok vopred. Ako môžeš vedieť ako sa budeš o rok cítiť, alebo v akej budeš nálade. Ale bolo to moje rozhodnutie zrušiť turné, ostatní by radi pokračovali. Bolo to skutočne ťažké rozhodnutie a čo teraz môžem povedať je, že som mal pre to dôvod, na ktorý si neviem momentálne spomenúť. Možno som bol len vyhorený.

Prestať fajčiť boj tiež čistý rez, nie?
Áno, dobre padla prestávka od februára. Nerád sa držím pravidiel, ktoré by ma mohli zväzovať. To isté platí pre pitie, preto to nazývam „prestávka“. Odkedy nepijem a nefajčím, viem aké to je. Viem tieto dve veci porovnať. Je to ako psychologický experiment. V každom prípade, navráti ti to späť čuch, ktorý môže byť aj neznesiteľný, pretože ľudia a celý svet zapácha: výpary, zlý dych, bary v ktorých nesmiem viac fajčiť. Takže, nie, nie som veľký fanúšik nefajčenia. Ale moja astma to už viac nezvládala a nebolo to dobré pre môj hlas. Všetko má svoje pozitívne aj negatívne stránky. To isté platí pre chodenie von a party. Nestretávam už toľko ľudí ako som zvykol a taktiež už nerobím toľko hlúpych vecí, ako som robil. Chýba mi to. Zobudiť sa niekde, nevedieť kde si a kto sú ľudia naokolo a potom sa pomaly rozpamätať na bláznivý večer. Odohralo sa niekoľko vtipných príhod, čo je zábavné a inšpirujúce, to mi chýba. A ktokoľvek to povedal, pravda je: keď si triezvy, nevychutnáš si to tak. Snažím sa o to už dlho a nefunguje to. A odkedy mi to došlo, von nechodím. Takto vyzerá môj svet. Ale má to aj svoje dobré stránky. Máš veľa času pre seba samého, môžeš byť produktívny a samozrejme, aj telo je na tom lepšie.

To znie ako keby si teraz viedol samotársky život...
Tak nejak. Pracujem na hudbe, ale nevediem žiaden sociálny život, pretože všetky moje kontakty pochádzali z barov, bolo miesto, kde som pracoval a písal moje skladby. Teraz sa moja obývacia izba stala skutočne obývacou izbou. Preto, často chodím na prechádzky. Nie som šialenec zaťažený na zdravý životný štýl, ale je príjemné môcť sa prejsť povonka bez zimnice a nutnosti mať slnečné okuliare. Ale čo tak môžem robiť v podniku bez to aby som mohol fajčiť a piť, počúvať priemernú rockovú skupinu a usrkovať z coly?

Po prvý krát po 12tich rokoch máš na Silvester voľno. Máš plány?
Nie, nemám predstavu. Ale je skvelé nemať niečo dohodnuté a nemať termín. Čo budem robiť tento víkend? Netuším! Keď patríš do skupiny, tvoj celý život je spútaný s kalendárom. Zvyčajne vieš kde budeš o osem mesiacov. Momentálne sa snažím nad týmto nerozmýšľať. Jednoducho sa to snažím užiť si.

Bol si spokojný s úspechom Screamworks?
Nie. Ale ja nikdy nie som spokojný. Vložili sme do toho toľko práce, času a energie a preto je veľmi dôležité, aby bola nahrávka úspešná. Naša nahrávacia spoločnosť v Nemecku odviedla skutočne dobrú prácu. Ale v niektorých krajinách sa nič nestalo. Nemeriam úspech predajnosťou, ale ocenil by som ak by bol album o trocha viac pre niektorých ľudí dôležitý ako napokon bol. Hoci, s takým množstvom hudby je aj veľa dobrej hudby. V dnešnej dobe je pre poslucháča ťažké koncentrovať sa na album alebo sa zblázniť do kapely. Je to frustrujúce. A toto nemá nič spoločné so Screamworks. Poznámka pod čiarou: sme kapela a sme súčasť celej hry.

Máš nejaké zhrnutie pre rok 2010?
Ďalší rok. Rok 2010 bol rokom zmien a smrtí. Mnoho ľudí, skutočne blízkych kapele, umrelo, ako Peter Steel. Zvláštny rok, možno rok, ktorý by ste neskôr označili veľkým „x“, nikto o 2010 neskôr hovoriť nebude. Preto je dôležité sa sústrediť na pozitívne aspekty. Pokiaľ by si videl len negatíva, paralyzuje ťa to a nebudeš schopný spraviť čokoľvek iné. Svet je prekrásne miesto. Nikdy nevieš čo na teba čaká za rohom. Osobne mám pocit, že sa tento rok niečo stane. A zatiaľ nič. Možno sa ešte stane. Zvláštny pocit. Zvláštny rok.

Source: Sonic Seducer, scan posted on Valo Daily
Photo: © Marianna Mihálkinová

1 comment:

Anonymous said...

to, co jsem hledal, diky